WikiLeaks otkrio da su priloge Al-Jazeere krojili Amerikanci

Kontakti s američkom vojnom obavještajnom službom presudili su direktoru Al-Jazeere Wadahu Khanfaru. Naime, nakon što je putem WikiLeaksa procurila američka diplomatska depeša iz listopada prošle godine, postalo je jasno da je direktor najveće arapske satelitske televizijske mreže na američki zahtjev s programa skidao sadržaje koji Washingtonu nisu bili po volji.

 



Čišćenje priloga

Wadah Khanfar bio je u neprekidnom kontaktu s Vojnom obavještajnom službom Sjedinjenih Država, koja je redovito slala “pritužbe” na sadržaj koji je emitiran preko TZ mreža ili stavljen na internetsku stranicu Al-Jazeere. On je nakon emitiranja priloga na televiziji, koji se ne bi svidio američkoj strani, obično obećavao da će ton biti znatno ublažen u prilogu koji će se staviti na internetsku stranicu na engleskom jeziku, piše vecernji.hr.

Usto, on je često kontaktirao s američkim veleposlanstvom u Dohi. Jedan od primjera njegove “suradnje” s Amerikancima je cenzuriranje priloga u kojem deset očevidaca govori o jednoj američkoj vojnoj operaciji u Iraku u kojoj je bilo ranjenih civila i djece. Na intervenciju iz veleposlanstva on je s interneta uklonio snimke dvoje teško ranjene djece i nekoliko žena s teškim ozljedama lica.

Khanfar je govorio i o neslužbenom dogovoru između TV mreže i američke vlade o kontroli sadržaja koji se objavljuju na Al-Jazeerinoj stranici na engleskom jeziku. Vojna obavještajna službe pozivala se na taj dogovor upozoravajući neprekidno Al-Jazeeru da krši njegove odredbe. No u većini slučajeva Khanfar je kritizirao ovakvu praksu govoreći da TV mreža kojoj je na čelu, kao medijska organizacija, ne može sklapati ovakve dogovore.

Iako se ostavka direktora TV postaje poklopila s objavljivanjem dokumenata na WikiLeaksu, Al-Jazeera je priopćila da je izrazila želju za smjenjivanjem direktora još u lipnju. Zamjena za njega pronađena je prije mjesec dana, što je vrijeme koje je uzeto kao prijelazni period za postupan prijenos ovlasti kako ne bi došlo do problema u funkcioniranju TV mreže.

Poljuljana reputacija

U priopćenju se ni jednom riječju ne spominju dokumenti koji su procurili putem WikiLeaksa. Štoviše, u njemu stoje samo velike hvale za bivšega direktora i njegova “iznadprosječna postignuća”. Na njegovo mjesto imenovan je šeik Ahmad bin Jasem bin Muhammad Al-Thani, katarski biznismen i član kraljevske obitelji.

No ova najnovija otkrića o suradnji direktora Khanfara s Amerikancima mogla bi podosta naštetiti reputaciji Al-Jazeere, koja je godinama stvarala imidž TV mreže koja beskompromisno kritizira Sjedinjene Države i njihovu politiku na Bliskom istoku i u arapskom svijetu.

 

 

hspf.info

Komentari

komentara